چراغ دفنی ال ای دی (LED)
نوشته شده توسط : احمد خالقی

سلام دوستان. اگر وبلاگ منو دنبال کرده باشید می دونید که در حال حاضر موضوع وبلاگم در مورد انواع ابزار نورپردازی و به خصوص ال ای دی ها هست. این بار میخوام در مورد چراغ دفنی ال ای دی با هم حرف بزنیم.

 

چراغ دفنی ال ای دی چیست؟

چراغ دفنی یکی از انواع چراغ ال ای دیه که برای نورپردازی خطی و به خصوص نورپردازی از پایین به بالا استفاده میشه. نورپردازی با چراغ دفنی معمولا از بال به پایین انجام میشه چرا که محل نصب ال ای دی دفنی معمولا زیر زمینه.

 

ویژگی های انواع چراغ دفنی ال ای دی

چراغ های دفنی ویژگی های مشخصی دارن که بعضی از این ویژگی ها در تمام انواع چراغ دفنی دیده میشن و بعضی از ویژگی ها مخصوص انواع خاصی از چراغ های دفنی هستن.

1. چراغ دفنی تو کار

تقریبا اکثر چراغ های دفنی تو کار هستن یعنی داخل زمین نصب میشن. این ویژگی چراغ دفنی بزرگ ترین مزیتش اینه که امکان نصب کردنش بر روی زمین و محل عبور و مرور رو فراهم می کنه. نمونه ی چراغ دفنی تو کار رو حتما توی سنگفرش پارک ها، بعضی از مجتمع ها، راه پله ها و خیابون دیدین.

 چراغ دفنی ال ای دی

2. چراغ دفنی ضد آب:

بسیاری از لامپ های دفنی ضد آب هستن. این نوع از لامپ دفنی مناسب استفاده در استخر، حوض، آبنما و دریاچه های مصنوعیه. همچین چراغ دفنی چمنی، چراغ پارکی و چراغی که توی فضاهای باز شهری استفاده میشه لازمه که ضد آب باشه چون به هرحال به دلایل مشخصی در معرض رطوبت قرار می گیره.

3. چراغ رو کار:

به طور کل led هایی که از پایین به بالا نورپردازی می کنن به دو نوع چراغ روکار و چراغ تو کار تقسیم می شن. چراغ های دفنی معمولا روکار نیستن اما به هرحال چراغ روکار پایه ی کوچیکی داره که داخل سطح نصب میشه اما خود چراغ کمی بیرون از سطح قرار میگیری و برای نورپردازی محیط هایی کاربرد داره که در معرض عبور قرار ندارن و به عبارت درست تر مزاحم رفت و آمد کسی نمیشن. چراغ های روکار برای نصب در چمن، نمای بیرونی ساختمان و بعضی از پلکان ها کاربرد دارن.

 

کاربرد چراغ دفنی

از اونجایی که آشنایی با کاربرد هر وسیله ای تکلیف ما رو در مورد لازم داشتن یا نداشتنش روشن می کنه میخوام در مورد کاربردهای چراغ دفنی هم یه توضیحی بهتون بدم.

1.  مزیت چراغ دفنی نسبت به سایر ال ای دی ها اینه که چراغ توکار رو میشه در مسیر عبور رهگذران نصب کرد و از اون جا که چراغ دفنی ضد ضربه و ضدآبه مشکلی براش پیش نمیاد. پس شما تا مدت ها خیال تون از عمر چراغ دفنی راحت خواهد بود.

2. چراغ دفنی به شما امکانات گوناگونی میده. مثلا شما با استفاده از چراغ دفنی می تونید اشکال هندسی روی دیوار ایجاد کنید و نورهای موازی یا متقاطع بتابونید بنابراین این لامپ ها گزینه ی بسیار خوبی برای چراغ پارکی و خیلبانی محسوب میشن خصوصا در مناسبت ها و اعیاد و جشن ها.

3. رنگ، شدت، زاویه و میزان پرتاب نور چراغ دفنی به صورت دستی و با کنترل قابل تنظیمه بنابراین از یک چراغ یا پروژکتور ساده خیلی آپشن های متنوع تری به شما برای نورپردازی میده.

4. استفاده از چراغ دفنی علاوه بر نورپردازی نوعی تزئین فضا محسوب میشه به همین علت در فضاهایی نظیر استخر میتونه احساس مدرن بودن محیط رو به افراد حاضر منتقل کنه و از این طریق تجربه ی بهتری براشون رقم بزنه.

5. امروزه دغدغه ی طراحی دکوراسیون یکی از مهم ترین درگیری های فکری صاحب هرمجموعه، خانه و به طور کلی فضای داخلی یا عمومیه. چراغ هی دفنی یکی از بهترین گزینه ها برای آفریدن محیط هاییه که نورپردازی شیک و هنرمندانه دارن و به نوعی نورپردازی صنعتی و مهندسی شده هم.

 

امیدوارم این مطلب اطلاعات کافی در مورد چراغ دفنی ال ای دی بهتون داده باشه اما به هرحال در آینده بازم در موردش براتون مطلب می ذارم.





:: برچسب‌ها: چراغ دفنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: